Over mij​

Mijn naam is Jamil en ik ben een aantal jaar werkzaam als SEO specialist. Naast mijn fulltime baan bij Gradient ben ik in mijn vrije tijd graag met SEO en websites bezig. Dat is dan ook precies de reden waarom ik ben begonnen als freelancer. Ik krijg veel energie van mensen helpen en mijn kennis overbrengen.

Werkervaring

Tijdens mijn studie Commerciële Economie ben ik begonnen als Online Marketeer bij Flipbase, waar ik de mogelijkheid kreeg om het bedrijf organisch op de kaart te zetten. Als stagiair bij ING ondersteunde ik het Employer Branding team met marketing en Google Analytics en beheerde ik het LinkedIn-account van ING Nederland. Bij Berenschot heb ik mijn scriptie geschreven over de Customer Journey en welke invloed de website hierop had. 

Nadat ik ben afgestudeerd ben ik begonnen als teamleider en accountmanager bij de Reputatiefabriek, een online marketingbureau gespecialiseerd in link building. Hier werkte ik al tijdens mijn studie, maar kort na het behalen van mijn diploma kreeg ik de leiding over een team van zes Online Marketeers en was ik verantwoordelijk voor zo’n 10 klanten. 

Sinds 2021 werk ik als SEO specialist bij Gradient, een digitaal marketingbureau in Amsterdam. Hier ben ik verantwoordelijk voor alle SEO activiteiten. Of het nu gaat om het bedenken van een complete SEO strategie of het maken van een contentplanning, ik zorg ervoor dat onze klanten organisch groeien. Van innovatieve SaaS-bedrijven tot grote producenten, ik kan bij elke soort klant mijn SEO licht laten schijnen.

WordPress-kenner

Ruime ervaring in het bouwen en optimaliseren van websites in WordPress en andere CMS-systemen.

Transparant

Eerlijke en duidelijke afspraken over de werkzaamheden en de kosten.

Flexibel

Welke kant we ook op gaan, ik zorg voor een goed plan dat aansluit bij jouw behoeftes.

Wat klanten over mij zeggen

Sjoerd de Kreij
Sjoerd de Kreij
Typetone
Lees verder
Sympathieke en capabele SEO expert! Heeft ons goed geholpen met het rechtzetten van de SEO fundamentals.
Ralph Heeneman
Ralph Heeneman
Byteleaders
Lees verder
Dankzij Jamil is de website van Byteleaders volledig geoptimaliseerd en staan we hoger in Google. Zowel op technisch als on-page vlak is de website verbeterd!
Nick Brinkman
Nick Brinkman
My Solar Clean
Lees verder
Wij werken nu al geruime tijd samen. Super fijn contact met Jamil! Kwaliteit staat voorop en heeft veel kennis. Echt een aanrader en toevoeging voor My Solar Clean.
Vorige
Volgende

Mijn diensten

SEO consultancy

Op zoek naar een SEO consultant? Met advies en begeleiding help ik jouw website beter vindbaar worden in Google.

SEO audit

Wil je weten hoe jouw website presteert op technisch vlak, on-page en off-page? Met een SEO audit graaf ik diep in je website en kom ik met concrete optimalisaties.

Zoekwoorden onderzoek

Wil je weten waar je doelgroep op zoekt en welke keywords relevant zijn voor jouw website? Met een zoekwoorden onderzoek krijg je inzicht in deze gegevens.

SEO migratie

Nieuwe website? Of ga je van twee websites naar één? Door een goede SEO migratie behoud jij je verkeer en zorg je voor een soepele overgang.

WordPress website bouwen

Heb je een nieuwe website nodig of is je website toe aan een upgrade? Ik kan een SEO-proof website voor je bouwen of je huidige opnieuw ontwerpen.​

SEO & SEA

Integrated Search is de ideale samenwerking van SEO en SEA. Hierbij combineer je de duurzaamheid van SEO met de flexibiliteit van SEA.

Mijn visie op SEO

In mijn ogen is SEO een onmisbaar onderdeel van een marketingstrategie van een bedrijf. Hoewel advertenties zeker kunnen bijdragen aan het binnenhalen van leads, is SEO een belangrijke manier om potentiële leads kennis te maken met jouw bedrijf en jouw expertise. Dit kan dan ook op de lange termijn veel mooie resultaten opleveren.

Je leest het goed, SEO is voor de lange termijn. Er is helaas geen magische knop die je kan indrukken die ervoor zorgt dat je binnen een dag bovenaan staat in Google en organisch veel leads binnenhaalt. 

Wel is het een enorm duurzame strategie. Je kan SEO het beste zien als een sneeuwbaleffect. Als de bal eenmaal begint te rollen, stopt deze niet en wordt hij langzaam aan steeds groter. Wel natuurlijk met de voorwaarde dat je genoeg tijd steekt in SEO en het serieus neemt. 

SEO is belangrijk voor alle zoekmachines, niet puur voor Google. Je kan namelijk heel goed optimaliseren voor zoekmachines als BingDuckDuckGo en Yahoo. Maar waarom heeft Google dan toch de voorkeur voor alle SEO specialisten?

  • Google heeft in Nederland in 2022 een marktaandeel van 93,5% onder alle zoekmachines. Ter vergelijking: Bing heeft slechts 3,6% van het marktaandeel. Omdat de meeste Nederlanders zoeken via Google, is het ook logisch om hiervoor te optimaliseren.
  • Het algoritme van Google is zeer geavanceerd. Als het je lukt om het algoritme van Google te vriend te houden, dan lukt dit automatisch ook voor de andere zoekmachines. De factoren die meetellen voor de zoekresultaten komen namelijk met elkaar overeen.

Samenwerken?

Neem contact met mij op als je meer wilt weten over mijn werkwijze of als je een vrijblijvend gesprek wilt inplannen.